Tweede dag in aussie. - Reisverslag uit Lemon Tree Passage, Australië van Kim Hulsen - WaarBenJij.nu Tweede dag in aussie. - Reisverslag uit Lemon Tree Passage, Australië van Kim Hulsen - WaarBenJij.nu

Tweede dag in aussie.

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Januari 2015 | Australië, Lemon Tree Passage

Mijn tweede dag in Sydney. Wat een verhaal;

De bedoeling was om 11 uur het hostel uit te gaan en naar onze nieuwe bestemming te gaan. Toen we wakker werden kregen we een mailtje dat we vanaf zondag in het studentenhuis pas konden. We hadden weer eens niet goed gekeken (net zoals onze vliegtickets). Maar gelukkig na wat smsjes en mailtjes hebben we kunnen regelen om toch nog deze dag naar het studentenhuis te kunnen. Vervolgens kwamen we erachter dat het bewolkt was en hebben we de hele dag geen zon gehad.

We hadden een taxi gebeld en om 12:15 voor het hostel afgesproken zodat hij/zij ons naar onze nieuwe bestemming kon brengen (cranburry house). Vervolgens stonden we om 12:17 buiten en was onze taxi foetsie. Blijkt dat de taxi's niet wachten als je niet klaar staat. Hoe hilarisch.

Gelukkig nog vrij makkelijk een andere taxi kunnen regelen. Eenmaal aangekomen bij het cranburry house kregen we een rondleiding en nog even kort wat mensen gesproken. Vervolgens wil ik mijn tas uitpakken en grijp ik doodleuk met mijn hand in mijn scheermesje die uit mijn toilettas is gevallen en waarvan het bescherm hoesje ook was afgevallen. Ja ik hoor jullie denken, kim hoe krijg je dat voor elkaar haha. Eerst komend half uur het bloed proberen te stoppen en uiteindelijk ook gelukt met goede hulp van Inez. Maar; bij elk ongelukje hoort weer wat geluk.

Vervolgens zijn we dan toch echt (waar ik zolang naar heb uitgekeken) naar het beroemde bondi beach gegaan. Het strand is geweldig en er waren veel surfers. Dit is het ideale strand om te surfen aangezien de golven onwijs gaaf hoog zijn. Ik ren als een echte enthousiaste brunette met mijn lange golvende haren ziels gelukkig de zee in. Nog geen twee seconden later begint mijn wond weer gigantisch te bloeden. Echt een klap in de liefdesrelatie tussen mij en het geweldige strand. Maar toen bedacht ik me dat ik een pleister kon halen bij de bekende bondi-beach resque medewerkers. Jaaaaa toen begon ik weer te stralen. Snel erheen gegaan en inderdaad, daar waren ze dan hoor. Ik herkende er een aantal ook van tv dus dit was een enorm leuke ervaring. Daar hebben ze mijn wond helemaal voor me schoongemaakt en nu is mijn wondje weer helemaal goed aan het genezen. Geluk bij een ongeluk :)

Ondanks de kleine ongelukjes toch weer erg genoten vandaag van het strand en de stad bondi-beach. Ook weer ontzettend veel eet tentjes, en zeker weer genoeg winkels om te shoppen. Zelfs deka markt, mc donalds, sara en kfc mochten niet ontbreken.

Verder hebben we nog geen diepgaande gesprekken met mede studenten gehad. Het studentenhuis is klein maar erg gezellig. De douche, keuken en slaapkamers zijn natuurlijk niet zoals in een 5 sterren hotel maar het is te doen. Gelukkig hebben we geen airco op de kamer met deze 30 graden. Maar de gezelligheid van de mensen en Sydney zelf maken dit allemaal weer goed.

Maar nogmaals; we hebben zelfs om alle dingen die niet helemaal goed gingen vandaag toch om kunnen lachen en we hebben weer mooie dingen gezien vandaag.
We hebben net sushi gehaald wat we nu lekker gaan eten.

Tot mijn volgende reis verhaal!

Correctie; we zijn net in contact gekomen met iedereen en gaan zo met zn alle op stap. Vond ik nog even leuk om erbij te zetten :)

  • 10 Januari 2015 - 09:06

    Jack:

    je doet er ook alles aan om met die strandwachten in contact te komen he? ;)) leuk om zo te kunnen lezen hoe het allemaal gaat daar. volgende week in het engels? x x

  • 10 Januari 2015 - 09:18

    Marlou:

    Wat een mooie verhalen al Kim! Succes maandag.x

  • 10 Januari 2015 - 19:57

    Bianca:

    Kimmie! Kan ook alleen jou overkomen xD
    Wat vet! Toch wel met de beach boys op de foto geweest?
    kijk uit naar je volgende verslag!

  • 10 Januari 2015 - 21:22

    Emily:

    Super leuk dat je dit bijhoud Kim! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen. En heeeeeeel veel succes en plezier :)!

  • 10 Januari 2015 - 21:52

    Joke:

    Hoi kim, wat leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Alleen al door te zeggen dat je in de zon op het strand ligt maak je me al jaloers. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.

  • 11 Januari 2015 - 14:23

    Corrie Wit:

    Leuk om jouw avonturen te volgen,Kim! Take care and lots of fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lemon Tree Passage

Australie

Sydney.

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2015

Duiken in het Great Barrier Reef

28 Februari 2015

Cairns

20 Februari 2015

Birthday!

16 Februari 2015

laatste weekje in bondi beach.

04 Februari 2015

Bondi beach
Kim

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 5060

Voorgaande reizen:

04 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Januari 2015 - 10 Maart 2015

Australie

Landen bezocht: