Duiken in het Great Barrier Reef - Reisverslag uit Lemon Tree Passage, Australië van Kim Hulsen - WaarBenJij.nu Duiken in het Great Barrier Reef - Reisverslag uit Lemon Tree Passage, Australië van Kim Hulsen - WaarBenJij.nu

Duiken in het Great Barrier Reef

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Maart 2015 | Australië, Lemon Tree Passage

Hi vriendjes,

Hier dan ons duik verhaal in het beroemde Great Barrier Reef.

We werden om half 8 opgehaald bij ons hostel. Ja, half 8. Midden in de nacht. We werden naar de haven gebracht waar we af werden gezet. In totaal moesten we twee uurtjes varen voordat we op onze bestemming waren. De boot was ruim genoeg voor 40 mensen. We kregen eerst uitleg over wat we konden verwachten van deze dag, welke vissen we tegen zouden kunnen komen en hoe het duiken precies ging verlopen. Eenmaal daar aangekomen werden we in groepen verdeeld en wij zaten in het een na laatste groepje, wat betekende dat wij eerst nog genoeg tijd hadden om te snorkelen.

Het snorkelen was al helemaal geweldig. We hebben voordat we gingen duiken al enorm veel vissen gezien. De meest bekende vis die we daar gezien hebben was de 'papegaai vis'. Deze vis had enorm veel verschillende kleuren, waren nog redelijk groot en als ze eten maken ze een hilarish geluidje wat je al van een flinke afstand kon horen (dit geluid ga ik dus niet beschrijven want dat word natuurlijk een beetje lastig). Deze vissen waren sociaal. Ze kwamen gezellig naast je zwemmen en waren zeker in voor een kopje thee. Als je wilde kon je ze zelfs aanraken wat ze totaal niet erg vinden.
Maar dit zijn natuurlijk niet de enige vissen die we hebben gezien. We hebben ook kleine nemo-visjes gezien en vooral vissen in grote groepen. Helaas hebben we bij het snorkelen de gopro niet meegenomen maar zondag gaan we nog een keer snorkelen bij een eiland. Extra veel foto's hiervan beloofd ;)

En uiteindelijk konden we dan toch echt gaan duiken. Ik kan er maar niet aan wennen om te kunnen ademen onder water. Elke keer weer ben ik zenuwachtig en vind ik het spannend om te duiken (terwijl ik ook al in Egypte en Griekenland heb gedoken). Maar gelukkig duurde dit maar een paar seconden en daarna was ik er alweer aan gewend. We doken met drie man en èèn instructeur. Echter, we hadden het duiken anders voorgesteld dan het werkelijk was. Er waren minder kleuren dan we verwacht hadden (vooral met het koraal) en we zagen minder vissen dan we gehoopt hadden. Maar ondanks dat was het nog steeds erg mooi en hebben we zeker genoten. Als klapper op de vuurpijl zijn we ook nog een haai tegen gekomen. Dit hebben we op film staan dus voor wie geintereseerd is; kom zeker even langs wanneer we weer thuis zijn!

Zo, dit was ons duik avontuur. Aanstaande vrijdag gaan we mee met een tour naar de mooiste watervallen en meren van Cairns waar geen haaien zitten dus waar we ook gewoon kunnen zwemmen. Zondag gaan we naar een van de mooiste eilanden van Australie waar we gaan snorkelen, een stukje natuur gaan bekijken en waar we langs een revalidatiecentrum voor schildpadden gaan. Onze laatste twee avontuurtjes staan op ons te wachten wat ook betekend dat dit mijn een na laatste blog is!

see u next week!

Bye bye!

• 04 Maart 2015 - 05:25

Jack:

klinkt weer goed!!!!! x x